Afhentning rydning og tømning af dødsbo i Frederiksberg, Amager, København m.fl.

Det er tit en utroligt svær tid der følger, når man har mistet en af sine kære. Der er mange ting man skal tage stilling til og forholde sig til. Mennesker takler et dødsfald på mange forskellige måder, og det er vigtigt, at de folk man har omkring sig forstår dette.

Der kan være en del utryghed og frustration forbundet med at stå for at afvikle et dødsbo. Derfor kan det være en stor fordel at få professionel hjælp.

Hovedstadens Dødsbo og Konkurs er en professionel virksomhed med stor ekspertise. Med mange rydninger bag os, så ved vi hvordan vi effektivt og præcist for ryddet boet uden udfordringer. Samtidig kan det være en fordel at lade nogen, der ikke har en følelsesmæssig tilknytning til boet, stå for at rydde det.

Det kan forkorte processen, samt give mulighed for at du ikke skal forholde dig til hele boet på én gang. Vi sørger nemlig for, at alle effekter med personlig affektionsværdi bliver samlet så du blot skal forholde dig til disse.

Vi har efter mange års erfaring opbygget vores koncept, som er formet efter vores kunders efterspørgsler. Vi går meget op i at vore kunder føler, at de får den rette service. Vi har altid en respektfuld håndtering af dødsboet, og vi står naturligvis til rådighed med råd og vejledning i den svære tid. De mange års erfaring giver os mulighed for at kunne forstå dig, og møde dig i din sorg – samtidig med at vi udfører vores arbejde som er en hjælpende hånd til håndtering af boet.

Bliv kontaktet for et gratis & uforpligtende tilbud i dag

Rydning og tømning af dødsbo

At tømme et dødsbo er en tillidssag med samhørende gensidig tillid, og det er vigtigt, at dem man vælger til rydning af dødsboet også yder den service, som er blevet aftalt på forhånd.

Til at starte med kommer vi altid personen, som står for henvendelsen. Vi møder dig ude på adressen for at lave en vurdering af dødsboet. Det er vigtigt for os at få en god fornemmelse af opgavens omfang. Det er altid helt uforpligtende og ganske gratis at få et besøg af os i henblik på rydning af dødsbo.

Vi laver herefter en vurdering af dødsboet, og imødekommer kunden med et fornuftigt tilbud beregnet ud fra tidsbrug og arbejdsopgaver.

Hovedstadens Dødsbo og Konkurs sørger altid som udgangspunkt for, at hvert dødsbo bliver gjort klar til et syn/salg f.eks. med en boligforening eller et boligsalg hos ejendomsmægleren. Så alt hvad der hedder skruer og søm, dobbeltklæbende tape eller gardiner og persienner bliver også aftaget, hvis dette ønskes. Derfor er det ikke bare en halv service du får hos os, men derimod en fuldt dækkende service som hjælper dig med.

Tømning af dødsbo uden værdi.

Der er ikke den opgave Hovedstadens Dødsbo og Konkurs ikke påtager sig, for os er det vigtig at alle som kontakter os, får den hjælp der er behov for hos individet. Vi ved at det kan være svært at skulle gå igennem et dødsbo og rydde op i alt det, der er blevet efterladt. Så uanset om boet har en større værdi eller ej, så hjælper vi gerne med at rydde det – og efterlade det klar til de næste beboere.

Flyttelift i København og omegn.

Hos Hovedstadens Dødsbo og Konkurs bruger vi flyttelifter til opgaver, hvor det bedst giver mening for os at bortskaffe indboet ved at nedtage det ud igennem vinduerne (Altid på forsvarlig vis). Det gør vi selvfølgelig for at skåne os selv med ergonomiske udfordringer. Derud over gør vi det også for at skåne opgangen så meget så muligt.

Flytteliften, eller møbelliften, er en lift, som kan bære op til 250 kilo ad gangen, hvorfor den er ideel til tømning af lejligheder. Vi har to forskellige lifte, som kan bruges fra både forsiden af bygningen og fra baggården. Det gør det muligt for os at vælge den helt rette løsning til lige netop din opgave.

Man kan læse meget mere om flytteliften under flytning og transport.

FAQ – Ofte stillede spørgsmål

» Har I mange års erfaring med vurdering og rydning af dødsbo?

– Ja vores stab har over 20 års erfaring.

» Tilbyder I rydning af dødsbo på andre steder end Frederiksberg, Amager og Gentofte?

– Ja det gør vi. Faktisk tilbyder vi rydning og tømning af dødsbo på hele Sjælland, og vi har altid fornuftige priser på vores arbejde.

» Hvornår må man rydde et dødsbo?

– Man må først rydde dødsboet, efter at dødsboskiftet har fundet sted. Dette er for at sikre, at alle værdier fra afdøde er fordelt lige mellem arvetagerne, og at det resterende kan fjernes. Det kan være en god idé at søge professionel hjælp til dette arbejde, da det kan være svært at håndtere midt i sorgen over tabet.

» Hvad er et dødsbo?

– Et dødsbo er alt det, der efterlades når en person går bort. Det omfatter alt fra bolig, bil, møbler, gæld, formuer i banken og al inventar i boligen. Mange boliger kræver et stort arbejde at få ryddet ud i bagefter, og det kan være nødvendigt med professionel hjælp.

» Hvornår er et dødsbo skattepligtigt?

 – Boet skal betale den såkaldte dødsboskat, hvis et af to kriterier er opfyldt: at boets nettoformue på skæringsdagen eller boets aktiver på skæringsdagen overstiger 3.070.100kr. gældende i 2022. Beløbet kan skifte fra år til år, hvorfor det er en god idé at tjekke op.

» Hvordan opgøres et dødsbo?

 – Når værdien af dødsboet skal gøres op, så lægges summen af alle værdierne sammen, hvorefter afdødes gæld trækkes fra. Som regel betales udgifter i forbindelse med behandling af boet og begravelse af dødsboet. Disse trækkes fra, inden der kigges på tal som boudlæg, evt. ægtefælleudlæg og boafgift.

» Hvad gør I med effekterne fra dødsboerne?

– Mange effekter har aftjent sin værnepligt og bortskaffes – Nogle effekter doneres til velgørenheds organisationer og andre videre formidles.

Vi giver altid et gratis & uforpligtende tilbud

Vi kører i København og på resten af Sjælland. Hos os er du sikret høj kvalitet, god kundeservice og fornuftige priser.

Vurdering af dødsbo på hele Sjælland.

Vi giver altid en kvalificeret vurdering, og vi vurderer altid ud fra markedsværdierne.  Vi har sagkyndige personale indenfor forskellige fagområder, som har flere års erfaringen i branchen. Vi foretager også vurderinger af antikviteter og design, vurderingen foretages med baggrund i vores erfaring med salg af lignende varer, samt markedets nuværende efterspørgsel.

Hovedstadens Dødsbo og Konkurs har igennem årene oparbejdet et indgående kendskab til de aktuelle forhold mellem udbud og efterspørgsel.

Vi påtager os således alle former for vurderingsopgaver på hele Sjælland.

Som vurderingen i forbindelse med en bodeling, forsikringssag o. lign.

Vi tilbyder at foretage vurderingsrapporter til skifteretten, som private, revisorer samt advokater (Fast pris).

Vurderingsopgaver med hensyn til rydning af dødsbo er i princippet altid gratis.

Der er som udgangspunkt 3 måder for betaling af rydning af et dødsbo

– Køb af dødsbo, dødsboets værdi går op med prisen for arbejdet, eller vi rydder det for en fast pris.

Et dødsbo kan have så meget værdi, at vi betaler for at få lov til at rydde dødsboet. Det kan også være at dødsboets værdier kan gå lige op med den tid, som vi skal bruge på at ryddet dødsboet. Dødsboet kan også være helt uden værdier, så har vi en rydningspris for den tid vi bruger for at rydde dødsboet. Prisen på det enkelte dødsbo afhænger af boets kvalitet.

Der er ikke to boliger som er ens, og derfor kan prisen heller ikke være dette.

Det er også derfor det er vigtigt for os at få set boet i virkeligheden, før vi kan foretage en vurdering af prisen for rydningen.

Vi betaler kontant eller med Mobile Pay hvis vi køber dødsboet, eller pengene kan overføres til din bankkonto inden for to hverdage, hvis dette ønskes.  Prisen for rydning af dødsbo er som regel et fast tilbud. (Rydningsprisen er ud fra opgavens omfang.) I visse tilfælde kan prisen være en fast timepris.

Ved betaling af dødsbo uden værdier, så betaler kunden først for endt arbejdet og vi sender altid en faktura.

Rydning af dødsbo København

– Opkøb af dødsbo og effekter med værdi i København og resten af Sjælland.

Hovedstadens Dødsbo og Konkurs er specialiseret i at opkøbe dødsboer, som indeholder effekter af større værdi. Det kan være arkitekttegnede møbler fra danske arkitekter – Poul Kjærholm, Arne Jacobsen, Hans J. Wegner, Finn Juhl, Børge Mogensen, Nanna Ditzel, Ib Kofod-Larsen, Ole Wanscher, Kaare Klint, mm. Udover designermøbler opkøber Hovedstadens Dødsbo og Konkurs også brugte møbler, som teak og palisander fra perioden 1950 – 1970.

Udover designermøbler, så opkøber Hovedstadens Dødsbo og Konkurs også Poul Henningsens lamper. Dette kunne eksempelvis være Koglen, Charlottenborg pendlen, bombardementslysekroner, Spørgsmålstegn m.m. Alt indenfor design lamper af kendte designere.

Vor kundekreds findes fortrinsvis på det danske marked, som ofte også har en stor interesse i danske designere. Disse klassiske møbler og lamper kan sagtens have en god værdi, til trods for at være flere år gamle.

Prisen er altid efter stand, udbud og efterspørgsel.

Hvad sker der med dødsboets indbo?

Vi rydder dødsboerne på den måde, at alt som kan genbruges. Det vi kan formidle videre, formilder vi videre. Nogle ting sælger vi, andre ting donerer vi til velgørenhed og foreninger. Alt tøj bliver doneret til Røde Kors.  Der vil dog altid være noget som har aftjent sin værnepligt, og det bliver så sorteret for at blive bortskaffet og genbrugt til nye ting. Det er vigtigt for os, at alt der kan bruges, og som hverken har stor affektionsværdi eller økonomisk værdi bliver genbrugt i det omfang, som det er muligt. På den måde får indboet lov til at leve videre og blive brugt af dem, der kan bruge det.

Alt hvad vi finder i dødsboerne som kunne have en personlig affektionsværdi vil blive lagt til side, så du og dine nærmeste kan kigge det igennem for hvad I ønsker at beholde. Vi gemmer også nøgler, kort, vaskekort og lignende, som vi finder undervejs i arbejdet. Disse vil blive samlet til sidst og placeret et centralt sted som et køkkenbord, hvor du så kan gennemgå det.

Vores koncept er en totalløsning. Det betyder, at opgaven kan betragtes som løst, fra det øjeblik den er overdraget til os. Vi har ingen øvre grænser hvad angår størrelse, kvadratmeter eller etager. Vi klarer med andre ord både stort som småt. Det bo som kan synes uoverskueligt og overvældende vil du modtage igen, efter vi er færdige, i en stand hvor det er lige til at sælge eller flytte ind i – uden spor fra tidligere beboere.

Hjælp til transport på hele Sjælland.

Mange pårørende og arvinger har problemer med transport af de effekter, som de ønsker at beholde. Hos Hovedstadens Dødsbo og Konkurs i København tilbyder vi selvfølgelig også altid hjælp til dette. Det er uanset størrelsen på de effekter, som du ønsker at beholde. Vi kan klare det hele, og fragter det hvorhen du ønsker. Derudover ved vi hvordan vi behandler møbler og andre effekter med den rette omtanke, så der ikke er noget som går i stykker eller lider overlast under transporten. Især gamle møbler kan være sarte over for slag eller hårdhændet behandling, og vi forstår hvor mange følelser der kan være bundet op på arvestykker.

Rengøring, specialrengøring og skadeservice af dødsbo på Frederiksberg, Amager og Sjælland

Professionel rengøring af dødsbo og skadeservice.

Vi tilbyder endvidere rengøring af dødsbo såfremt dette ønskes. Når vores arbejde er udført, så vil boligen altid fremstå klar til syn, salg, fremleje eller andet.

Et bo som bærer tydeligt præg af misligholdelse efter f.eks. længerevarende sygdom eller lignende kan – i en svær tid – virke som en uoverskuelig opgave for arvinger og pårørende. Det kan derudover også kræve særligt udstyr og rengøringsmidler at få bugt med lugt og misfarvning, hvilket vi har og er kvalificeret til at benytte. Derfor kan du trygt overlade den professionelle rengøring til os. Hovedstadens Dødsbo og Konkurs har specialiseret sig i desinficering og lugtsanering. Vi fjerner ubehagelige lugte fra boliger, så som rygerboliger, boliger med dødsfald, langvarigt sygdomsforløb mv.

Mere om dette – gå til siden rengøring af dødsbo.

Servicer inden for hovedstadens dødsbo og konkurs kerneområder.

Professionel afhentning og rydning af alle former for dødsboer

Opkøb af dødsbo samt effekter

Vurdering af dødsbo

Flytning samt nedpakning af boliger

Rydning af kælderrum, loftrum og opbevaringsrum

Professionel rengøring

Specialrengøring og skadeservice

Udlejning af flyttelift samt mandskab

Nedrivning/afmontering af div.

Handyman service

Transport af effekter til arvinger/pårørende

Vi har den nødvendige viden og ekspertise på området og vi garanterer, at boligen både bliver ryddet og rengjort i detaljer — professionelt og effektivt.

Professionel rydning af dødsbo – vi overholder altid aftaler og tidsplaner.

Ved enhver opgave bliver der lavet en vurdering på stedet. Såfremt det ønskes, kan der efterfølgende fremsendes et skriftligt tilbud på det ønskede arbejde.

Hvem er man i kontakt med

Michael Gundersen:

Aftalekonsulent

Vurderingskonsulent

Ann Hansen:

Vurderingskonsulent

Kontakt vores firma for aftale.

Vi står altid til rådighed med råd og vejledning i en svær tid, og de kan derfor trygt kontakte os for en uforpligtende samtale på tlf. 30 49 48 10.

Vi kan også kontaktes på vores kontaktformular nederst på siden her, hvis de i stedet hellere måtte ønskes at vi ringer til dem.

Vi håber at de vil benytte vores virksomhed.

Vi arbejder på hele Sjælland, og har bl.a. udført mange opgaver i København, Frederiksberg, Amager, Storkøbenhavn, Glostrup, Albertslund, Gentofte, Hellerup og Charlottenlund.

Vores kundeområder omfatter bl.a.

Private

Advokater

Boligforeninger

Plejehjem

Ejendomsmæglere

Forsikringsselskaber

Kreditforeninger

Offentlig sektor

Skal vi ringe dig op?
Udfyld nedenfor.

Vores kunder siger

Bettina:

"...jeg valgte Jer ud fra hjemmesiden – den gav et indtryk af fuldstændig som I har været, professionelle og helt igennem til at regne med..."

Claus Johansen:

"...Jeg oplevede seriøs behandling og at de aftalte tider blev overholdt og, ikke mindst, et veludført job med oprydning..."

Bjarne og Gitte:

“…Det hele gik hurtigt og alle aftaler blev overholdt. Vi vil varmt anbefale jer – og ønsker jer og jeres firma held og lykke fremover…”

Julie Halfter Lützen:

“…Ann og Michael har udført et stort og betydningsfuldt stykke arbejde og vi har følt os i meget trygge hænder. Meget professionelt!…”

Jytte:

“…Det har været en meget positiv oplevelse, og jeg vil helt sikkert anbefale jer til andre, der skulle få brug for hjælp…”

Niels K. Snare:

“…Tømningen af min fars lejlighed foregik meget tilfredsstillende. I klarede det mere end til tiden og det var en fornøjelse at se lejligheden….”

Mette Thisted:

“…En meget begejstret kunde anbefaler på det varmeste Ann og Michael til at komme og få ryddet et eventuelt dødsbo…”

Tom:

“Vil bare lige sige/fortælle, at det var et godt og hurtigt udført arbejde I har udført i forbindelse med at “tømme” min mors lejlighed…”

Mogens Karbo:

“…Alle aftaler blev overholdt til punkt og prikke, og da lejligheden var ryddet, fremstod den nærmest som indflytningsklar….”

Læs mere om vores arbejde med dødsbo i: