Rengøring efter dødsfald

Ét er at miste et nært familiemedlem eller en kær ven. Det kan være hårdt i sig selv. Men hvis dødsfaldet er sket i personens eget hjem, er det straks noget andet. Her dur det nemlig ikke blot at rydde op og vaske, men derimod er det nødvendigt med en mere dybdegående gennemgang af boligen – dét, der også kaldes skadeservice.

 

Uovervågede dødsfald sker ofte

Når en person dør i eget hjem uden andre til stede, kaldes det et uovervåget dødsfald. Et betydeligt antal uovervågede dødsfald sker i private hjem, ofte omhandlende personer, der bor alene. Det kan være et resultat af, at den afdøde ikke havde regelmæssige besøgende i løbet af den sidste del af livet.

Men der vil i sådanne tilfælde – afhængigt af hvor længe afdøde har ligget der – være ekstra behov for ikke kun oprydning af dødsboet, men også grundig rengøring efter dødsfaldet.

 

Dybdegående rengøring efter et dødsfald er altafgørende

Når en person dør, begynder den naturlige nedbrydningsproces relativt hurtigt, og potentielt skadelige bakterier frigøres i det berørte område. Afhængig af den afdøde persons helbredstilstand, kan man potentielt komme i kontakt med blodbårne patogener. Bakterier indfinder sig også ganske hurtigt, hvilket kan medføre en stærk lugt.

Den menneskelige krop indeholder nemlig enorme mængder bakterier. Faktisk overgår bakterierne i kroppen de celler, der udgør et menneske. En betydelig procentdel af disse bakterier findes i bugspytkirtlen og tarmen hos et levende menneske. I enhver levende person kan der være mellem 500 og 1.000 forskellige typer bakterier.

Selvom nedbrydningsprocessen er helt normal, er traditionelle rengøringsløsninger til boligen ikke tilstrækkelige til sikkert at desinficere områder. Selv den mindste mængde biologisk materiale, der ikke er behandlet, kan gøre en bolig ubeboelig.

Rengøring efter et dødsfald kan være ubehageligt. Særligt, hvis De er pårørende til den afdøde. Derfor kan det være fordelagtigt ikke kun at lade oprydning af dødsbo behandles af professionelle, men også rengøring efter dødsfald. Så De er sikker på, at det bliver håndteret korrekt.

 

Bliv kontaktet for et gratis & uforpligtende tilbud i dag

Vi står for grundig lugtsanering, desinficering og skadedyrsbekæmpelse

Det første trin i den overordnede proces med oprydning af dødsbo er at eliminere den afdødes tilstedeværelse. Dette inkluderer fjernelse af alt blod, kropsvæsker, andre biologiske materialer og fysiske genstande, der er forurenet med disse potentielt skadelige stoffer.

Rengøring efter dødsfald, hvor afdøde har ligget i længere tid, er en speciel rengøring, som består af desinficering og lugtsanering, samt evt. bekæmpelse af skadedyrsangreb. Der kan være tale om insekter og lignende, som trives i sådanne miljøer. Disse skal selvfølgelig fjernes omgående.

 

Lugtsanering på et professionelt niveau:

Uanset hvor rent et hjem er, så kan visse lugte blive hængende. Duftlys og luftfriskere maskerer kun uønsket lugt fra kæledyr, mad, tobak, røg og skimmel. Hovedstadens Dødsbo og Konkurs har specialiseret sig i lugtsanering. Vi fjerner ubehagelige lugte fra boliger – såsom rygerboliger, boliger med dødsfald, langvarigt sygdomsforløb mv.

Professionel behandling er den mest grundige samt den hurtigste måde at slippe af med hårde lugte, der muligvis gør det vanskeligt at bo i Deres hjem. Vi udfører lugtsanering med professionelt, godkendt udstyr.

 

 

Kemisk desinficering bruges til at dræbe bakterier:

Desinfektion er en rengøringsmetode, der har til formål at inaktivere, dræbe og fjerne sygdomsfremkaldende mikroorganismer, så boligen igen kan benyttes uden risiko for infektion. Desinfektion betyder anvendelse af kemikalier til at dræbe bakterier på overflader. Det er vigtigt at rengøre inden desinficering, fordi organisk stof og snavs kan reducere desinfektionsmidlets evne.

Ved uovervågede dødsfald, hvor afdøde har ligget i længere tid, vil der uundgåeligt opstå lugtgener. Disse kan være meget voldsomme – så voldsomme at beboelsen ikke kan benyttes i en længere periode. Boligen kan også være misligholdt på grund af sygdom, og derfor have brug for desinficering efter fraflytning. Dette kan Hovedstadens Dødsbo og Konkurs stå for, og vi afslutter altid med en kvalitetssikring.

 

Skadedyrsbekæmpelse er afgørende:

Hovedstadens Dødsbo og Konkurs sørger også for at bekæmpe eventuelle skadedyr, som i visse tilfælde optræder i dødsbo. Her er der derfor behov for social rengøring. Disse skadedyr kan være smittebærere af både bakterier og vira, hvorfor det er vigtigt at der også bliver taget hånd om det af professionelle.

 

Alt bortskaffes efter klar miljøpolitik

Alt affald ved oprydning af dødsbo bliver sorteret grundigt og bortskaffet efter gældende retningslinjer. Vi overholder selvfølgelig samtlige miljøregulativer.

Vi giver altid et gratis & uforpligtende tilbud

Vi kører i København og på resten af Sjælland. Hos os er du sikret høj kvalitet, god kundeservice og fornuftige priser.

Lad professionelle rengøre for Dem

Når de hyrer Hovedstadens Dødsbo og Konkurs, rengøres grundigt lige meget situationen. Men i visse situationer kan der være tale om, at gulve måske skal aftages, og tapet nedtages før man kan rengøre effektivt og korrekt. Denne service tilbyder vi også.

Ethvert porøst materiale, herunder træ, tæppe, gipsvæg eller beton, absorberer kropsvæsker. De bør aldrig selv forsøge at rengøre porøse materialer. Hovedstadens Dødsbo og Konkurs kan rengøre og bortskaffe disse ting korrekt for dig. Rengøring efter dødsfald afsluttes altid med en kvalitetssikring.

Har De spørgsmål til tømning eller rengøring efter dødsfald, er De naturligvis altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende samtale og tilbud.

Vi træffes på tlf. 30 49 48 10 og kan desuden kontaktes her.

R

+ 20 års erfaring

Gode priser

Skal vi ringe dig op?
Udfyld nedenfor.

Vores kunder siger

Bettina:

"...jeg valgte Jer ud fra hjemmesiden – den gav et indtryk af fuldstændig som I har været, professionelle og helt igennem til at regne med..."

Claus Johansen:

"...Jeg oplevede seriøs behandling og at de aftalte tider blev overholdt og, ikke mindst, et veludført job med oprydning..."

Bjarne og Gitte:

“…Det hele gik hurtigt og alle aftaler blev overholdt. Vi vil varmt anbefale jer – og ønsker jer og jeres firma held og lykke fremover…”

Julie Halfter Lützen:

“…Ann og Michael har udført et stort og betydningsfuldt stykke arbejde og vi har følt os i meget trygge hænder. Meget professionelt!…”

Jytte:

“…Det har været en meget positiv oplevelse, og jeg vil helt sikkert anbefale jer til andre, der skulle få brug for hjælp…”

Niels K. Snare:

“…Tømningen af min fars lejlighed foregik meget tilfredsstillende. I klarede det mere end til tiden og det var en fornøjelse at se lejligheden….”

Mette Thisted:

“…En meget begejstret kunde anbefaler på det varmeste Ann og Michael til at komme og få ryddet et eventuelt dødsbo…”

Tom:

“Vil bare lige sige/fortælle, at det var et godt og hurtigt udført arbejde I har udført i forbindelse med at “tømme” min mors lejlighed…”

Mogens Karbo:

“…Alle aftaler blev overholdt til punkt og prikke, og da lejligheden var ryddet, fremstod den nærmest som indflytningsklar….”